Welcome to Premio Romania!

Căutare de partener Premio

Sistemul de control a presiunii pneurilor
UE a hotărât că toate modelele de autovehicule verificate începând cu 1 noiembrie 2012 trebuie să fie echipate cu un sistem de control a presiunii pneurilor (SCPP). Începând cu 1 noiembrie 2014, un asemenea sistem este prescris pentru fiecare autovehicul nou din clasa M1 (autovehicule pentru transportul persoanelor cu cel mult opt locuri pe scaune în afară de scaunul şoferului).
(Ordonanţa CE661/2009 a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iulie 2009, articolul 9 alineatul 2)

SCPP - de ce?

De la 1 noiembrie 2014, toate autovehiculele noi trebuie să dispună de această tehnică încă din fabrică
Motivul noii ordonanţe este că mulţi şoferi îşi controlează foarte rar sau nu-şi controlează deloc presiunea în pneurile autovehiculelor lor, ceea ce are consecinţe uriaşe:
  • O presiune mai mică cu 0,2 bar conduce la un consum de combustibil mai mare cu 1%; la 0,6 bar ajunge deja la 4%
  • Presiunea scăzută conduce la o uzură mai mare a cauciucurilor şi la o durată de viaţă mai mică a acestora. Cauciucul poate fi deteriorat şi la interior.
  • O presiune mai mică cu 1 bar la roata din faţă prelungeşte cu 10% distanţa de frânare în cazul unui carosabil umed
  • O presiune mai mică cu 1 bar micşorează forţele laterale ale cauciucului aproape la jumătate. Acest lucru poate conduce la un comportament înrăutăţit în curbe, în urma căruia autovehiculul poate intra în derapare şi poate ieşi de pe şosea
Sistemele de control a presiunii pneurilor supraveghează presiunea cauciucurilor şi avertizează înainte de modificările de presiune, când valoarea efectivă se abate de la valoarea nominală.

Avantajele SCPP la întoarcere:​​
  • economie de combustibil
  • uzură mai mică a cauciucurilor
  • siguranţă în circulaţie
  • mai mult confort în circulaţie datorită presiunii corecte în pneuri
 

SCPP direct şi indirect

Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u
În prezent, pe piaţă concurează două sisteme: manometrele directe şi cele indirecte​.

În cazul sistemelor de măsurare directă, un senzor de presiune, care este instalat în cauciuc sau în ventil, înregistrează presiunea şi temperatura unui pneu. Datele sunt transmise prin radio la un aparat de comandă din autovehicul, iar şoferul primeşte în habitaclu presiunea exactă a fiecărui pneu. Alimentarea cu energie electrică se face prin intermediul unei baterii integrate.

Sistemele indirecte sesizează rotaţiile fiecărei roţi individuale şi înregistrează modificările diametrului datorate pierderii de aer. În cazul în care un cauciuc pierde aer, diametrul pneului devine mai mic, iar el trebuie să se rotească mai repede comparativ cu celelalte roţi. Sistemul ABS/ESP disponibil recunoaşte
rotaţia mai rapidă şi informează şoferul asupra acestui fapt.

Care dintre aceste sisteme se va impune, rămâne de văzut. În SUA, unde există deja de mult timp reglementări legale corespunzătoare, s-au impus sistemele directe. Organismele profesionale estimează că în viitor aproximativ 70% dintre toate autovehiculele noi vor avea instalate la bord SCPP direct.

Reglementările legale sunt totuşi neutre din punct de vedere tehnologic, adică nu există nici o prescripţie referitoare la utilizarea SCPP directe sau indirecte.

Siguranţa are preţul său ...

Costurile suplimentare create prin SCPP în 6 ani:​
 
1 set de senzori pentru al 2-lea set de roţi 300 Lei
2 seturi de kit-uri de service (ventil, inel de etanşare,
piuliţă olandeză şi capac de ventil) inclusiv montajul
160 Lei
12 schimbări de roţi
(costuri suplimentare de câte 20 Lei)
240 Lei
12 iniţieri pe vehicul (de câte 10 Lei) 120 Lei
Costuri totale respectiv aprox. 130 Lei pe an 820 Lei

... dar îşi merită banii!


La 15.000 km parcurşi într-un an, consumul de combustibil s-ar reduce cu 0.5 l şi costurile cu 540 Lei (la 7 Lei pe litru). La aceasta se adaugă uzura mai mică a cauciucurilor şi plusul de siguranţă. Încredinţaţi automobilul dumneavoastră angajaţilor noştri competenţi.

Premio - partenerul dumneavoastră profesionist în ceea ce priveşte automobilul!​